Contoh Pidato Bahasa Jawa Terlengkap

Contoh Pidato Bahasa Jawa Terlengkap
(kemenpora.go.id)

Pawonkidulan | Untuk mempraktikkan pidato Bahasa Jawa memang gampang-gampang susah. Karena diperlukan materi dan latihan. Tapi jangan khawatir, contoh pidato Bahasa Jawa singkat ini akan membantu Anda.

Biasanya dalam kehidupan bermasyarakat pidato Bahasa Jawa masih kerap digunakan. Karena itu, sang orator harus pandai-pandai memilah dan memilih diksi yang pas. Sabab di dalam Bahasa Jawa ada berbagai aturan yang baku, misalnya ngoko dan krama.

Berikut adalah beberapa contoh pidato Bahasa Jawa yang dapat digunakan.

Pidato tentang Perpisahan

Sugeng rahayu. (Semoga keselamatan tercurah untuk Anda semua)

Nuwun Bapak/Ibu Kepala Sekolah ingkang kinurmatan, Bapak/Ibu guru miwah karyawan ingkang kula kurmati, tamu uleman, saha para siswa ingkang kula tresnani. (Terima kasih Bapak/Ibu Kepala Sekolah yang saya hormati, Bapak/Ibu guru dan karyawan yang saya hormati, tamu undangan, dan para siswa yang saya sayangi)

Puji sokur konjuk wonten ing ngarsanipun Gusti Pangeran ingkang Maha Asih, jalaran ing wekdal punika kula saha panjenengan sadaya taksih pinaringan slamet satemah saged kempal kanthi pinaringan karaharjan. (Puji syukur kita panjatkan ke hadirat Tuhan Yang Maha Pengasih, karena di waktu ini kita masih diberi keselamatan sehingga dapat berkumpul di tempat ini bersama-sama)

Kula minangka pangarsa siswa kelas VI ngaturaken agunging panuwun ingkang tanpa upami dhumateng Bapak saha Ibu guru, awit saking sih katresnanipun anggen nggulawentah dhumateng kula saha para kanca, satemah saged nutup kuwajiban kula sakanca ngangsu kawruh ing pawiyatan punika. (Saya sebagai ketua/wakil siswa kelas VI menghaturkan beribu ucapan terima kasih kepada Bapak dan Ibu guru, karena dengan rasa asih dan asuhnya dalam mengajar para siswa, sehingga saya dan teman-teman dapat menyelesaikan kewajiban dalam menimba ilmu di sekolah ini)

Kula sakanca namung saged mamuji, mugi-mugi sadaya amal Bapak-Ibu guru pikantuk piwales saking Gusti ingkang Murbeng Dumadi. Pikantuk kawilujengan, katentreman, saha kawarasan, satemah saged nggulawentah rayi-rayi kula sadaya dumugi paripurna kanthi biji ingkang maremaken. (Saya dan teman-teman hanya dapat memanjatkan syukur, semoga seluruh amal baik Bapak dan Ibu guru mendapatkan balasan dari Tuhan Yang Maha Esa. Semoga mendapatkan keselamatan, ketenteraman, dan kesehatan, sehingga dapat mengajar adik-adik angkatan supaya mendapat nilai yang memuaskan)

Mboten supe kula saha para kanca nyuwun agunging pangapunten jalaran kula saha sakanca asring damel duka miwah kuciwa awis solah bawa dados pangggalihipun panjenengan sadaya. (Tidak lupa saya dan teman-teman memohon beribu maaf karena kami sering membuat sedih dan kecewa, baik secara ucapan dan perilaku kepada Bapak-Ibu semua)

Wasana cekap semanten atur kawula, manawi kathah lepatipun kula nyuwun agunging pangaksami. (Demikian yang dapat saya haturkan, jika banyak kesalahan mohon beribu maaf)

Nuwun. (Terima kasih)

Contoh Pidato Bahasa Jawa tentang Kesehatan

Sugeng rahayu. (Semoga keselamatan tercurah untuk Anda semua)

Ingkang kula kurmati, Bapak saha Ibu tamu uleman. Mangga kula saha panjenengan ngonjukaken sokur dhumateng Gusti ingkang Murbeng Dumadi kang sampun paring kawarasan. (Yang saya hormati, Bapak dan Ibu tamu undangan. Mari kita panjatkan puji syukur kepada Tuhan Yang Maha Esa yang sudah memberikan kita kesehatan)

Ing wekdal punika, kula badhe pidato utawi sesorah kanthi ular-ular kesehatan. (Di kesempatan ini, saya akan berpidato terkait tema kesehatan)

Kesehatan punika wigati sanget, satemah prelu kula saha panjengan jagi. Sabab kesehatan punika reginipun awis sanget. Tuladhanipun kula utawi panjenengan sakit panas, punika ing badan raosipun sarwa boten kepenak. Napa malih sakit kang maneka warni, kadosta jantung, ati, lambung, lsp. (Kesehatan sangat penting, sehingga perlu kita jaga. Karena kesehatan itu mahal harganya. Contohnya saat kita sakit panas atau meriang, badan ini rasanya serba tidak enak. Apalagi kalau sakit yang bermacam-macam, seperti jantung, liver, maag, dsb)

Ngrumat kesehatan punika estunipun gampil sanget. Kuncinipun namung dhahar kanthi katata. Ingkang dipundhahar ugi danganan kang wonten gizinipun. Salajengipun olahraga, miwah sare utawi istirahat kang cekap. Punika cara supados panggesangan kula saha panjenengan waras. (Menjaga kesehatan itu sebenarnya sangat mudah. Kuncinya hanya makan secara teratur. Tentunya makanan yang bergizi. Kemudian harus berolahraga, dan istirahat atau tidur yang cukup. Itulah cara supaya hidup secara sehat)

Dhaharan ingkang kathah gizinipun tuladhanipun tigan, iwak, tahu, tempe, sayur, lsp. Olahraga kang katata punika tuladhanipun seminggu kaping pisan. Wasana, sare kang cekap. Kathah panaliten ingkang nyebataken bilih wekdal kangge sare punika 8 jam saben dinten. (Makanan yang banyak gizinya, contohnya telur, ikan, tahu, tempe, sayur-mayur, dsb. Yang perlu dilakukan terakhir kali adalah istirahat yang cukup. Banyak penelitian yang menyebutkan bahwa waktu ideal untuk istirahat adalah 8 jam dalam satu hari.

Para tamu ingkang kula kurmati, punika ingkang saged kula aturaken. Kula nyuwun ngapunten mbok bilih atur kawula wonten lepatipun. (Para tamu yang saya hormati, itulah yang dapat saya sampaikan. Saya memohon maaf bila dalam berucap terdapat kesalahan)

Nuwun. (Terima kasih)

Pidato tentang Menjaga Kebersihan Lingkungan

Sugeng rahayu. (Semoga keselamatan tercurah untuk Anda semua)

Dhumateng Kepala Sekolah saha Bapak/Ibu guru ingkang kula mulyaaken. Dhateng para kanca siswa sadaya ingkang kula tresnani. (Kepada Kepala Sekolah beserta Bapak/Ibu guru yang saya muliakan. Kepada para teman-teman, para siswa yang saya sayangi)

Mangga kula saha panjenengan sadaya sesarengan ngonjukaken puja miwah puji sokur dhateng ngarsanipun Gusti Pangeran ingkang sampun paring karahayon. (Mari kita bersama dalam memanjatkan puji kepada Tuhan Yang Maha Esa yang telah memberi kenikmatan)

Ingkang sepisan kula saha panjenengan kedah sadar bilih lingkungan punika papan kangge kula saha panjenengan sadaya. Kangge panggesangan para manungsa. Jalaran punika, kula saha panjenengan kedah njagi lingkungan kanthi sae supados Ibu Pertiwi ngasilaken karahayon dhateng sadaya, sanes musibah punapa malih bencana. (Pertama, kita harus sadar bahwa lingkungan merupakan wilayah yang ditempati. Untuk kehidupan manusia. Oleh sebab itu, kita harus menjaga lingkungan dengan baik supaya Ibu Pertiwi memberikan perlindungan dan kenikmatan kepada seluruh makhluk, bukannya malah musibah atau bencana)

Salah satunggalih cara inggih punika njagi karesikanipun lingkungan. Lumrahipun lingkungan ingkang layak kangge papan manungsa, satemah kawarasan manungga saged kajagi. Manawi lingkungan resik, panggesangan punika layak, malah-malah saged sejahtera. (Salah satu cara yaitu menjaga kebersihan lingkungan. Umumnya lingkungan yang layak untuk dihuni, sehingga kesehatan penghuninya bisa terjaga. Jika lingkungan bersih, kehidupan pun layak, bahkan sejahtera)

Para dayoh ingkang kula kurmati. (Para tamu yang saya hormati)

Njagi karesikan lingkungan ugi dados salah satunggaling cara supados penyakit-penyakit utawi lelara ing musim jawah boten nular. Karesikan lingkungan ingkang prelu dipunjagi inggih punika ing griya saha sekolah. Manawi ing sekolah, pawiyatan sinau dados betah krasan. (Menjaga kebersihan lingkungan juga menjadi salah satu cara supaya penyakit-penyakit di musim hujan tidak menular. Kebersihan lingkungan yang perlu dijaga, khususnya adalah rumah dan sekolah. Jika kebersihan sekolah dijaga maka akan membuat betah belajar)

Wasana, cekap semanten atur kawula. Kula nyuwun agunging pangaksami manawi wonten lepat saha klentunipun. (Demikian, cukup yang dapat saya haturkan. Saya mohon maaf jika ada luput dan salah)

Nuwun. (Terima kasih)